Offline marketing inzetten? Onze 3 tips!

Offline marketing inzetten? Onze 3 tips!

Offline marketing lijkt de afgelopen jaren steeds meer in de vergetelheid te raken. Althans, als je de mooie verhalen over online marketing mag geloven. En natuurlijk is online marketing in de huidige tijd enorm belangrijk. Onmisbaar zelfs. Dat betekent echter niet dat de kracht van offline marketing onderschat moet worden. Integendeel. Offline marketing biedt namelijk tal van voordelen. Voor mkb, maar ook kleinere bedrijven. Toch weten veel ondernemers niet waar ze moeten beginnen. Want hoe zet je offline marketing effectief in? Waar moet je aan denken? In dit artikel geven we drie tips om jouw marketingstrategie te versterken met behulp van offline marketinginstrumenten. 

Reclameborden plaatsen 

Een van de oudste vormen van offline marketing is het gebruik van reclameborden. Misschien wel één van de oudste vormen, maar daarom niet minder innovatief. Reclameborden zijn echt met hun tijd meegegaan en bieden voldoende ruimte om offline en online marketing met elkaar te combineren. De reclameborden van Image Building bieden ruimte voor creativiteit en leveren enorm veel extra naamsbekendheid op voor de gebruiker. Mits ze op de juiste manier worden toegepast natuurlijk. 

Het is vooral belangrijk dat het ontwerp van het reclamebord goed is. Deze moet niet alleen voor elke voorbijganger zichtbaar zijn, maar ook de aandacht trekken. Kies daarom voor een boodschap die kort en bondig is en laat het ontwerp er echt uit springen. Het is verstandig om hierbij de hulp van een ontwerper in te schakelen. 

Het grootste voordeel van reclameborden is dat mensen er simpelweg niet omheen kunnen. Ze worden onderdeel van het straatbeeld, ze zijn niet te blokken en zorgen direct voor meer bereik. 

Mond-tot-mond reclame 

De beste vorm van offline marketing is mond-tot-mond reclame. Mensen willen van anderen horen hoe zij de diensten en producten van jouw bedrijf hebben ervaren. Hoe meer positieve verhalen er gedeeld worden, hoe beter. Goede ervaringen zorgen niet alleen voor goede verhalen, maar leveren ook online recensies op. Hierdoor werkt het zowel in de richting van offline als online marketing. Je kunt goede mond-tot-mond reclame enkel realiseren door de diensten, producten en service van het bedrijf te verbeteren en mensen ook aan te sporen om jouw bedrijf aan te bevelen bij anderen. 

Laat offline en online marketing elkaar versterken 

Veel ondernemers richten zich enkel op online of juist offline marketing. Dit is echter de grootste fout die je kunt maken. Binnen een effectieve marketingstrategie horen deze twee namelijk niet afzijdig van elkaar te bestaan, maar ze horen elkaar juist te versterken. Met offline marketing ben je in staat om een zaadje te planten. Mensen kunnen er niet omheen en komen bewust of onbewust in contact met het logo en de huisstijl van jouw bedrijf. Dit schept vertrouwen. Als zij vervolgens ook online advertenties te zien krijgen, zal het zaadje verder groeien en is de kans steeds groter dat zij ook daadwerkelijk voor jouw diensten of producten zullen kiezen. Bovendien is offline marketing ook een goede manier om de doelgroep te bereiken die minder op het internet actief is.