Home Diensten Kosten van adverteren op Google

Kosten van adverteren op Google

DELEN

Over de kosten van Google ad words kun je veel informatie vinden. Maar wist je al dat je een groot deel van die kosten zelf in de hand hebt? In dit artikel lees je tips hoe je de uitgaven zo laag mogelijk houdt.

Neem de tijd voor een goed adwords zoekwoordonderzoek

Voordat je begint met adverteren is het belangrijk om te onderzoeken op welke woorden wordt gezocht naar jouw product. Daarnaast moet je beslissen of een klik op dat woord relevant is voor jouw website. Verkoop je bijvoorbeeld koelkasten, dan zou de zoekterm ‘koelkast kopen’ relevant zijn maar de term ‘koelkast verkopen’ al een stuk minder. Tegelijkertijd kun je aan de hand van de CPC (cost per click) zien of  de marge op jouw product het toelaat om te adverteren.

Neem een Google expert in de arm

Google heeft in ieder land gecertificeerde partners. Bedrijven die door Google zijn opgeleid om met de producten te werken. Het adverteren op AdWords is een vak opzich. Je moet niet denken dat je dit in een middagje even regelt. Als je écht resultaat wilt is het slim om een Google Expert in te schakelen. Deze weet precies hoe je maximaal rendement behaalt met bijvoorbeeld Google AdWords.

Optimaliseer je advertenties regelmatig

Wanneer je net een nieuwe advertentie hebt gemaakt is het verstandig om enkele weken de resultaten te bekijken op dagelijkse basis. Zie je na een aantal dagen dat de advertentie niet lonend is, bijvoorbeeld door veel kliks en een (veel te) lage conversie, pauzeer deze dan en zoek uit hoe dat komt. Na een week of twee is wekelijkse controle en optimalisatie voldoende.

Gebruik meerdere advertenties per zoekwoord

Je kunt voor een (groep) zoekwoorden meerdere advertenties maken. Google AdWords rouleert deze advertenties dan. Na verloop van tijd wordt elke keer automatisch de best presterende advertentie getoond. Hierdoor laat je geen kansen liggen en maak je geen onnodige kosten.

Meer informatie over de kosten van Google Ad Words op de website van Team Nijhuis.